(P) Sfaturi pentru ca anvelopele motocicletei tale să dureze mai mult

0

Întreținerea corespunzătoare a unei motociclete sau a unui scuter este esențială. Unul dintre factorii esențiali este ca anvelopele să fie în stare bună. Iată câteva sfaturi care vă vor ajuta ca anvelopele să dureze mai mult.

Este o chestiune de siguranță. O anvelopă uzată sau în stare proastă este periculoasă, deoarece nu are aderența de care aveți nevoie, cu toate consecințele pe care vi le puteți imagina. Dar este, de asemenea, o chestiune de plăcere: o motocicletă care nu se prinde bine de șosea nu este plăcut de condus. Cu toate acestea, schimbarea anvelopelor nu este ieftină, așa că, uneori, le folosim mai mult decât ar trebui pentru a le prelungi utilizarea. Și asta nu este o idee bună.

Cu toate acestea, există soluții pentru a prelungi durata de viață a unei anvelope în stare bună. Cu puțină atenție, puteți parcurge mai mulți kilometri cu anvelopele, vă puteți asigura că acestea funcționează bine pe toată durata lor de viață și, prin urmare, vă puteți distra mai mult timp.

1. La presiunea potrivită

O anvelopă de motocicleta este concepută pentru a rula într-un anumit mod. Dacă nu este suficient de umflată, banda de rulare va fi mai mare decât ar trebui, iar profilul benzii de rulare se va deforma pe sol în mod diferit decât ar trebui. Acest lucru duce, în mod logic, la o uzură nedorită, deoarece nu se consumă așa cum ar trebui. Nici dacă este prea umflată nu este bine: amprenta la sol este mai mică, iar motocicleta “merge pe vârfuri”, uzând prea mult mica suprafață de contact cu solul și având și mai puțină aderență.

Presiunea în anvelope variază, iar micile scăpări de aer sunt inevitabile, așa că trebuie să verificați presiunea din când în când. Avantajul este că nu durează mult să faceți acest lucru, de exemplu o dată pe săptămână, și veți câștiga mult în ceea ce privește durabilitatea, confortul și siguranța.

2. Anvelope în stare bună

Nu este doar o chestiune de presiune. O anvelopă veche de zece ani sau o anvelopă care a stat mult timp în repaus nu mai poate fi folosită din cauza cristalizării. Componentele care alcătuiesc acea anvelopă și-au schimbat proprietățile chimice, iar anvelopa și-a pierdut aderența și chiar rezistența la denivelări și gropi. O anvelopă care a suferit o lovitură puternică, o lovire de o bordură sau ceva similar, nu mai este, de asemenea, în stare bună și cel mai bun lucru de făcut este să verificați interiorul anvelopei.

O altă problemă legată de menținerea lor în stare bună este restul întreținerii pe care trebuie să o respectați. Roata trebuie să fie bine echilibrată și să nu “țopăie” atunci când se merge la o anumită viteză. Acest lucru este esențial pentru a se asigura că uzura este uniformă și că nu există crestături și neregularități care ar putea face ca anvelopa să își piardă din eficiență înainte de a fi complet uzată. O suspensie și frâne bune joacă, de asemenea, un rol important: amortizoarele uzate înseamnă că pneul trebuie să lucreze mai mult pentru a menține aderența și, prin urmare, se uzează mai mult.

3. Greutatea și viteza

Este logic că, cu cât anvelopa este mai grea, cu atât mai multă presiune este exercitată pe sol și cu atât mai mare este uzura. În mod normal, la aproape toate vehiculele, producătorul vă oferă mai multe referințe privind presiunea în pneuri, în funcție de nivelul de încărcare. Nu trebuie să folosiți aceeași presiune a pneurilor dacă conduceți singur sau cu bagaje și un pasager. Verificați care este presiunea potrivită pentru condițiile în care veți conduce. Cu cât viteza este mai mare, cu atât mai mare este frecarea, cu atât mai mare este temperatura și, prin urmare, cu atât mai mare este presiunea. Dacă circulați într-un ritm mai lent, veți folosi mai puțină presiune în pneuri. În plus, aceste viteze mai mari implică manevre mult mai bruște, cu mai multă presiune asupra pneurilor și, prin urmare, o uzură mai mare a acestora.

4. Conduceți fără probleme

Nu este doar o chestiune de viteză. Căutarea unor linii netede, evitarea frânării, a accelerării și a manevrelor bruște garantează, de asemenea, un kilometraj mai mare pentru anvelopele dumneavoastră. Din nou, rugozitatea înseamnă, de asemenea, mai multă frecare și, prin urmare, mai multă uzură. De asemenea, fiți atenți la ABS: este deja obligatoriu pe motocicletele actuale de peste 125 cmc, iar în cazul motocicletelor mai vechi, multe dintre ele îl au deja. Este un element de siguranță foarte bun. Cu toate acestea, este acolo pentru a evita greșelile la frânare și nu pentru a abuza de el, deoarece te obișnuiești să ajungi puțin prea devreme la punctul de frânare și să tragi de frâne până când simți că sare.

5. Atenție la curățenie

Curățarea motocicletei este importantă, deoarece face parte din întreținerea acesteia, iar dacă o faceți bine vă asigurați că vă păstrați motocicleta în stare bună pentru mai mult timp. Cu toate acestea, aveți grijă ce produse folosiți. Unele produse de curățare pot părea potrivite, dar pot ataca componentele anvelopei. Potrivit unor producători de anvelope, doar apa este cea mai bună pentru anvelope.

6. Și dacă aveți de gând să o lăsați parcată?

Aceasta nu este niciodată o idee bună, pentru că motocicletele sunt făcute pentru a fi folosite tot timpul. Dar, dacă nu aveți de ales, nu uitați de anvelope. Pe lângă faptul că trebuie să fie acoperită, unsă și îngrijită, este important să lăsați motocicleta ridicată pe un suport. Dacă puteți, chiar mai bine în stil racing, cu două suporturi pentru ca pneurile să nu atingă pământul, cu atât mai bine.